Aby všichni viděli všechno

Internet

Samozřejmě se nejedná o nic jiného, než o staré známé sociální sítě jako je Facebook, Instagram a Twitter. Spousta z nás má na nich svůj uživatelský profil, díky kterému může být v kontaktu se svými známými, kamarády, rodinou i slavnými lidmi. Tyto sítě ale více, než ke komunikaci, slouží spíše ke sdílení fotek, statusů a dokonce i příběhů.


Protože je Twitter hlavně záležitostí Ameriky (aspoň myslím, že u nás zase tak běžný není), budu se věnovat v první řadě těm ostatním dvěma. Oba spolu vlastně souvisí.
připojení lidí k síti


Facebook byl na světě ještě před Instagramem. Už si úplně nevybavuju jak vypadal, když jsem si v roce 2009 založila profil. Pamatuji si, že jsem se častokrát rozčilovala nad nespolehlivostí chatu – zprávy se druhému zobrazovaly opožděně nebo vůbec. Za ty roky se o hodně zlepšil a dnes už na něm můžete i prodávat a nakupovat.


Čemu se ale chci hlavně věnovat, jsou příběhy, nebo tak zvané „Stories“. Dají se sdílet jak na Facebooku, tak na Instagramu, stačí je pouze mezi sebou sdílet. „Insta-stories“ jsou dokonce ještě používanější.


V praxi jde o to, že si jednoduše vezmete do ruky mobil a máte 15 vteřin na to, natočit nějaký Váš příběh. Například to, kde zrovna jste, kam jedete, někoho cizího, který dělá něco zajímavého, vašeho mazlíčka při hře, make-up ukázky a tak podobně. Možností je nekonečně. Já třeba ráda sleduju příběhy mých oblíbených českých hereček, které poodhalují zákulisní i jevištní dění při zkouškách hry, nebo mých oblíbených kapel a zpěváků, kteří zase sdílí atmosféru na koncertech. Samozřejmě vidět Orlanda Blooma, jak brázdí Prahu na kole, je jedinečný a infarktový zážitek, tak proč nesledovat i každodenní obyčejné činnosti celebrit.


Příběh má omezenou dobu, kdy „visí“ na síti, a to 24 hodin. Potom jednoduše zmizí. Facebook nedávno přišel s novinkou, kdy se Vaše dosavadní příběhy uloží do archivu, který vidíte jen Vy.


Stories můžete za sebou nahrát několik za sebou a dokonce je nasdílet postupně. Přiznám se, že já je nasdílet neumím. Návod proto hledejte v jiném článku.
barevné ikony


Pokud byste chtěli svoje sledující potěšit videem delším, máte možnost zapnout „živé vysílání“. Známé osobnosti to používají často, mohou tak komunikovat se svými fanoušky, protože tam funguje přímo i chat.


Jestli zastáváte názor https://www.poslednivrchol.cz/kdyz-sdilet-tak-poradne, tak při tomto způsobu sdílení, se ukážete dokonale. Navíc můžete použít různé podoby příběhů, například akce Boomerang vytvoří pár vteřinové video Vašeho pohybu (mrkání, mávání, házení s vlasy,…) a to video se opakuje několikrát po sobě.


Psaní zdlouhavých statusů na Facebooku už odzvonilo! Teď frčí Ista-Face-stories!


Aby všichni viděli všechno
5 (100%)1